Heimlich Manevrası

İçinde barındığımız gerçeklik ile içerdiği tüm elementler arasındaki kuvvetli ilişki, bir örümcek ağına benzetilebilir. Gerçekliği düşüncelerimiz ile örer, hislerimiz ile düğümler ve sarf ettiğimiz kelimeler aracılığıyla da şekillendiririz. Onu gerektiğinde büker, gerektiğinde gerer, bozar, süsler, parçalar ya da dağıtırız. Ya da bunların tümünü yaptığımızı sanar ve buna inanırız. Gerçeklik, kişinin hali hazırda sahip olduğuna inandığı beceri ya da nitelikler sayesinde tespit edebileceği herhangi bir şablona sahip değildir. O, kişi sadece içinde barındığı anın tam merkezine ulaştığında esas formuna kavuşur. Onu biraz da olsa algılayabildiğimiz tek yer orasıdır ve oradan bize yaşam kuvveti aşılar. İçinde barındırdığı her bir element, önceden belirlenmiş hedef noktası sayesinde gideceği yere ve yöne itaat eder ve sadece o doğrultuya odaklanır; tıpkı yaydan çıkmış bir ok gibi. Hedefe ulaştığında ise kilitlenir, oraya tutunur ve orada oluşmaya başlar. Tıpkı rahme tutunan ve oradan beslenen bir embriyo gibi. Gerçeğin başlangıç ve bitiş noktaları birbiriyle aynıdır, yani bir sonu ya da başı yoktur ve bu şekilde gelişir, şişer, yutar ve de doğurur; nitekim bir çembere dönüşür. Döngü sabittir ancak çemberin hacmi her tekrarda artar. Gerçek gözümüze hem tekil, hem de çoğul formda ilişir. Aynı anda hem bir, hem çok, hem de bütündür. Hareketin ve arzunun olmadığı yerde görünmez, gizlilik içerisinde çalışmaya devam eder. Hareketin olduğu yerde ise hareketin hızına uyumlanır ve bir yılan gibi kıvrılmaya başlar. Böylelikle tüm boşlukları doldurup mantığa kaçacak yer bırakmaz. Aslen boşluğu da o oluşturur. Ve nitekim mantık, gerçeğe boyun eğer ve onu üstün kabul eder. Ona otomatikman uyumlanır ve gerçeği oluşturan bir element haline gelir. Bu yüzdendir ki mantık gerçekliği tam anlamıyla kavramak için hiçbir zaman yeterli ve yetkin olamayacaktır. Gerçek, mantığın üstünde ve üzerindedir. Onu hem işler, hem de işletir. Mantık, gerçeği tüm çıplaklığı ile kavrayabileceğimiz yeni ve ek bir duyunun inşası için bize verilen basit ancak etkin bir araçtır.